Middelgrote bedrijven hebben minste vertrouwen in beveiliging (klant)data

Vodafone maakt de resultaten bekend van de jaarlijkse MKB ICT Trend Monitor. Overal en altijd verbinding kunnen maken met het bedrijfsnetwerk en mobiel kunnen bellen en gebeld worden in binnen- en buitenland blijven het belangrijkst voor het mkb als het om ICT en telecom gaat.

Dit wordt gevolgd door goede beveiliging van bedrijfs- en klantgegevens, al hebben middelgrote bedrijven (100-250 medewerkers) daar aanzienlijk minder vertrouwen in dan kleinere of grotere organisaties. Het jaarlijkse onderzoek, uitgevoerd door  TNS NIPO, geeft Vodafone inzichten om adequaat in te spelen op de behoeften van mkb-klanten.
 
Veel belang
Hoewel 75 procent van de bedrijven met 100 tot 250 medewerkers vertrouwt op een goede beveiliging van hun bedrijfs- en klantgegevens, blijven ze daarmee achter bij bedrijven van kleinere of juist grotere omvang. Bij organisaties met minder dan 100 of meer dan 250 medewerkers ligt dit percentage op of zelfs boven de 90 procent. Extra opvallend omdat juist middelgrote bedrijven relatief veel belang hechten aan de beveiliging van bedrijfs- en klantgegevens.